Tails| LOG |2013

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vandaag ging trainen opzich lekker, de low bar squat was vooral wennen maar ging uiteindelijk toch goed. Deze training was dus eigenlijk puur op techniek. Met squatten ging ik lekker diep en snel omhoog, voelde achteraf hams toch wel dus er is wel een duidelijk merkbaar verschil tussen high/low bar squats.

squat
    5x5x50

bench press
    5x5x40

bent over row
    5x5x40

Comment

• Het wat een gekke dag weer. Had eerst de bus gemist en bij de volgende was er een ongeluk gebeurt. Een vrachtwagen reed tegen een boom aan waardoor ik er 3 kwartier langer over deed om naar mijn sportschool te komen en dus minder dan een half uurtje te trainen had. Ik moest dus als een speer de oefeningen door en met 5x5 doe je dat niet zomaar dus ik heb het geluk dat ik lage gewichten nam.

squat
      5x5x52,5

deadlift
      5x5x60

mp
      5x5x25

chinups
      iets x failure ik moest haasten anders een uur op de bus wachten

Comment

• Last van mijn enkel door werk maar verder chille training. Moet wel uitkijken daarmee tijdens het squatten.

squat
        5x5x55

bench press
        5x5x42,5

barbell rows
        5x5x42,5

dips
        5x5xbw

Comment

• Hier nog een log van maandag de 4e. Ik deed squats en probeerde hierbij hip-drive dit ging wat moeizaam. Het voelde enorm alsof ik mijn onderrug meer gebruikte dan normaal. Vraag me dus af of je met low bar squats je rug constant in 1 positie moet houden of na het einde van de rep ook weer recht moet staan, want dit lijk ik fout te doen.

squat
          5x5x57,5

deadlift
          5x5x62,5

mp
          5x5x27,5

chinups
          5x5xbw

bb rollout
          3x iets boven de 10 tot failure

Comment

• Wat vind je van de trainingen? Te kort, te lang, te eentonig, of juist niet? Ben wel benieuwd, keep me updated

Comment

• Originally posted by Dexie View Post
              Wat vind je van de trainingen? Te kort, te lang, te eentonig, of juist niet? Ben wel benieuwd, keep me updated
              Ik vind ze eerlijk gezegd te kort maar het begint natuurlijk met lagere gewichten dus dan is het logisch dat het korter duurt. Moeite met strikte schema's volgen heb ik niet dus daar zal het niet aan liggen. De resultaten moeten nog op zich wachten totdat ik echt een stuk hoger ga. Met name de techniek volledig goed aanleren is moeilijk voor mij gezien niemand in mijn gym aan de low bar squat doet. Mijn hamstrings gebruiken tijdens deze oefening ben ik namelijk niet gewend.

Comment

• Hier trouwens een rugpic van mij atm, ik ga misschien ook foto's loggen hier. Heb alleen geen goede kwaliteit camera. Op de pic ben ik overigens nog steeds c/a 16% bf denk ik.

Comment

• je bent jezelf aan het ontdekken zie ik?
                  veel schema's proberen en ook de techniek wordt aangescherpt gezien de gewicht verlaging.

hoe staat het met je gewicht stats en VP?
                  focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

• Originally posted by Teddek View Post
                    je bent jezelf aan het ontdekken zie ik?
                    veel schema's proberen en ook de techniek wordt aangescherpt gezien de gewicht verlaging.

hoe staat het met je gewicht stats en VP?
                    Zijn eigenlijk vrijwel gelijk gebleven, sinds ik op 3200kcal eet ben ik van 76 naar 74 teruggegaan. Ik ben aan het bulken maar gain niet echt, heb op advies van een maat van mij m'n voeding opnieuw in elkaar gezet. Eet nu 6 kleinere maaltijden p/d met de warme maaltijd verdeelt over 2x in plaats van 1. De techniek met bepaalde oefeningen is erg moeilijk voor mij aldus het opzij zetten van mijn ego en maar lagere gewichten pakken. Ik ben er nog steeds niet helemaal uit met alle oefeningen of ik het wel of niet goed doe. Op dit moment ben ik starting strength aan het lezen en hoop ik daar waardevolle informatie uit te halen.

Comment

• Weer een eentonige training, ben trouwens benieuwd of anderen met bb row ook last hebben van de stang dat die tegen hun knieen aankomt. Hoe lost ik dit het beste op ?

squat
                      5x5x60

bench press
                      5x5x45

barbell rows
                      5x5x45

dips
                      5x5xbw

side bend
                      ietsx3x30

Comment

• Das dus ook waarom ik geen SL wilde doen, ik kan me er niet aan houden als het zo eentonig/klein is. In iedergeval nu niet.

Wel goed dat je je ego zeg maar opzij zet en aan techniek werkt. Heb mij bij de BP erg geholpen. Hoe oud ben je eigenlijk staart? Sorry alsk het gemist heb :P

Comment

Das dus ook waarom ik geen SL wilde doen, ik kan me er niet aan houden als het zo eentonig/klein is. In iedergeval nu niet.

Wel goed dat je je ego zeg maar opzij zet en aan techniek werkt. Heb mij bij de BP erg geholpen. Hoe oud ben je eigenlijk staart? Sorry alsk het gemist heb :P
                          Ben 18 jaar, geloof niet dat ik dat eerder vermeld heb in deze log. Mijn bp is misschien wel de zwakste oefening. Daarom vind ik het ook prettig deze wat lichter te pakken. Over een jaar gezien ben ik best wat aangekomen maar mijn kracht stats met bp zijn vrijwel hetzelfde gebleven.

Het schema is te doen maar het zijn moeilijke oefeningen. Dumbbell row, shoulder press en front squats die oefeningen mis ik best op dit moment. Maar dan nog ik wil dit wel volhouden om te kijken wat ik ermee kan halen.

Comment

• Oh ok, nice.

Beetje same hier, vergeleken met het begin, dik vooruit. Vergeleken met 2 maanden terug, mwah, het stopt een beetje. Maarja ik train split atm, maak je volgens mij over het algemeen ook minder krachtgains op.

En ja man moet je zeker doen, kan je zeker wat gains maken op de grote 4

Comment

Oh ok, nice.

Beetje same hier, vergeleken met het begin, dik vooruit. Vergeleken met 2 maanden terug, mwah, het stopt een beetje. Maarja ik train split atm, maak je volgens mij over het algemeen ook minder krachtgains op.

En ja man moet je zeker doen, kan je zeker wat gains maken op de grote 4
                              Bij mij heeft het een jaar stil gestaan maar mijn borst is wel gegroeid. Ik hoop inderdaad gains te maken maar uiteindelijk kan ik er weinig over zeggen omdat ik deze oefeningen nooit echt gedaan heb op dl mp en bp na dan. Ik squatte altijd high bar en dat is totaal anders.

Achteraf gezien had ik juist betere kracht gains op split omdat er meer rust tussen zat. Maar dat kan ook iets persoonlijks zijn ik weet het niet.

Comment

• Hou in je hoofd dat gewicht niet belangrijk is voor groei. Zoals Dorian Yates zegt is het gewicht slechts een middel.
                                Het belangrijkste is dat je kwa groei echt je spier wilt slopen, dus dat je de spier die je aan het trainen bent echt kapot maakt door bijvoorbeeld constante spanning , goeie stretch and squeeze trage negatieven e.d.
                                Volgens mij had inferno daar een leuk topic over ,iets in de trant van Feeling the muscle vs pushing the weight.

Als je echt sterker wilt worden dan moet je dingen als 5x5 10x3 trainen. Waar je je bewegingen kort en explosief houd, niet zo zeer gefocust op de concentrische beweging.

Nu wil ik gezien je al vaak van schema's wisselt je niet weer een andere richting op helpen, maar ik zie dat je nogal 't een en ander post of kracht gains en massa gains.

Dus misschien dat je hier iets aan hebt wat je verder zou kunnen helpen. Overigens raad ik je aan dat topic van inferno echt even door te nemen. Staan een hoop leerzame dingen in
                                Broomstick_bodybuilding op insta
                                F#CK heavy weights

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X